Geluk is het nieuwe businessmodel

bron Financieel Dagblad

‘Gelukkige medewerkers maken een bedrijf succesvol. Dat klinkt als een tegelwijsheid, maar in Amerika blijkt het te werken. Althans, als de ceo erin gelooft.

Amerikanen hebben er recht op om gelukkig te zijn. Dat hebben zij niet zelf bedacht. Nee, dat hebben ze te danken aan hun founding fathers, de staatsmannen die zich in de Onafhankelijkheidsverklaring van 1776 sterk maakten voor ‘life, liberty and the pursuit of happiness’.

Het najagen van geluk mag dan quasigrondwettelijk zijn, op de Amerikaanse werkvloer is het welzijn van de gemiddelde werknemer meestal van ondergeschikt belang. Toch komt hier op sommige plaatsen verandering in. In de Verenigde Staten is ‘happiness als businessmodel’ al vijf jaar lang een geaccepteerd fenomeen. En niet vanwege oude hippies met zweverige teksten, maar dankzij de grote successen die Silicon Valley-ondernemer Tony Hsieh behaalt met zijn webwinkel Zappos.

Bij Zappos, een Amerikaanse voorganger van het Duitse Zalando, wordt de werknemer sterk betrokken bij elk aspect…..

En dus ook, volgens de adepten van bedrijfsgeluk, van je werkgever, in het kort:

Gelukkige medewerkers maken een bedrijf succesvol/de werknemer sterk betrekken bij elk aspect van het bedrijf/statistieken over productiviteit, winstgroei en verzuim wijzen uit dat Happines serieuze business is/ sterke connectie tussen ‘me’ en ‘we’: tussen het individu en het collectief’  lees verder bij de bron

Plannen maken?

Deze beinvloeders zijn veelal niet direct door onze organisatie implenteerbaar. Wij tekenen voor de mooie gebouwde omgeving waarin mensen zich beter voelen en in kunnen leven. Een ruimte die fascilieert in ontmoeting en je goed te kunnen voelen………….ben jij geïnteresseerd naar de mogelijkheden wat we voor jou huisvesting kunnen betekenen voor een optimistischere en comfortabelere beleving ? Kijk op of neem contact op, we helpen je graag verder met plannen waarbij we je als meerwaarde laten zien hoe jij je steentje kan bijdragen met een duurzame huisvesting  om je optimaal te voelen…..een duurzaam feel-good plek.

De basis ingrediënten die in iedere feel-good plek niet mag ontbreken:

De identiteit van de ruimte plus jouw wensen laten samensmelten in een mooi ontwerp waarin groen en buiten-binnen optimaal met elkaar verbonden.

Ruimtelijkheid en licht bepalen in grote lijnen een luxueuze bebouwde omgeving gevoel met voldoende contrast en afwisseling

Oog voor detail, kwaliteit en ambacht zijn in de uitwerking erg belangrijk icm goede akoestiek en luchtkwaliteit

Mix en match voor het interieur verschillende meubels, luxe materialen en kleuren tot een eigen, spannende stijl.

Maak er een mooie dag van!

Author: admin

Share This Post On

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: