Bouwen met je klant

op onze BLOG kun je ieder dag lezen over beleving van de gebouwde omgeving
waar je blij van wordt, thuis en op je werk & altijd duurzaam

Weer eens een heel ander geluid. In plaats van keukentafel gesprekken zou de bouw het lef moeten hebben om zijn bedrijfsproces en productontwikkeling rondom een klantgerichte communicatiestrategie uit te lijnen. Niet allerlei ongevraagde technieken in gebouwen stoppen om energie prestatie normen te halen maar weten wat mensen willen en daar relevantie oplossingen voor bieden, dat klinkt mooi maar lijkt ook nog wel heel ver weg…lees verder onderstaand

In de tussentijd

BG copy

Succesvolle renovatie begint met luisteren naar de wensen van je nieuwe gebruikers/ bewoners en dit geldt evengoed voor nieuwbouw. Al jaren voeren we als interieurarchitecten een strijd om bouwers te bewegen om flexibelere bouwsystemen te gebruiken zodat bewoners wensen beter kunnen worden ingepast en men niet bij ontvangst van de sleutel met de “verbouwing’ begint. Met het intreden van de crisis kan de bouwsector zich het niet meer veroorloven om eenheidsworst te verkopen onder het mom men koopt het toch wel: partijen die ingezet hebben op flexibiliteit en duurzame oplossingen plukken daar nu de vruchten van. De klant is koning en zo hoort het ook.

Plannen maken?

We kunnen je helpen met het snel inventariseren van je bouwkundige invulling middels een schetsadvies met een voorstel voor de inrichting/ indeling van je toekomstige woning. Hierdoor krijg je een ander licht op je plannen waarbij duurzaamheid zowel in materiaal als gebruik (beleving) in je (ver)bouw en interieur plannen is opgenomen. Dit kun je inzetten voor je woning maar natuurlijk ook voor kantoor  of andersoortige ruimte waar meer beleving en comfort gewenst is. Duurzaamheid, flexibliteit, goede acoustiek en gezond materiaalgebruik zijn hierbij onze standaard. Je huisvesting inzetten om je optimaal te voelen….. en het levert nog geld op ook! Kijk op of neem contact op, we helpen je graag en goed verder

Like, deel of commentaar….graag!!

kluswoning-vult-hiaat-woningbouwmarkt

lees verder onderstaand

Bouwen met je klant deel 1: Communicatie

Communicatie, productontwikkeling, marketing en verkoop: in een kort drieluik in de aanloop naar het congres Klantgericht bouwen, hoe dan? deel ik een aantal inzichten over de veranderingen voor de bouw naar een product- en klantgeörienteerde businees. Vandaag: communicatie.

Communicatie is een kostenpost, die niet op zijn werkelijke waarde wordt geschat. Een communicatiestrategie maakt doorgaans geen structureel onderdeel uit van het huidige bouwproces. Wordt er een complex in bewoonde staat gerenoveerd? Dan wordt er pas in de aanbesteding een paragraaf opgenomen dat de aannemer communicatie moet integreren, óf er wordt snel een eenpitter ingevlogen als er een probleem dreigt te ontstaan. De motivatie is dan eerder het ophouden van de schijn van onafhankelijkheid dan te realiseren kwaliteit en klantbinding.

Wonen als consumentenproduct

In de wereld van consumentenproducten lees verder….Dagblad Cobouw



Reimar von Meding was een van de keynote sprekers op ons congres Klantgericht bouwen, hoe dan? op 4 april in Almere. 

Share This Post On

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: