Als je mensen op kantoor zich goed wilt laten voelen

(op onze blog kun je ieder dag lezen over beleving waar je blij van wordt, thuis en op je werk & altijd duurzaam)

Wij zijn al een tijdje bezig met een aantal fabrikanten een concept op te zetten wat happieoffice gaat heten. Doel: Mensen laten excelleren op de werkvloer door ze gelukkiger te maken; morgen anders werken! Duurzame huisvesting als bedrijfsmiddel inzetten, om jezelf, je mensen en je omgeving zich optimaal te laten voelen.

HO met plafond 2016-05-27 11255200000

Een kantoor moet voldoen aan een aantal basis voorwaarden om goed te kunnen werken. Dit vormt het vertrekpunt om met de gebruikers de wensen in kaart te brengen

HO met plafond 2016-05-28 16324300000

Als je duidelijk weet wat je wilt kun je ook met een duidelijke vertaling komen die naadloos past en gestoeld is op de wensen van de eindgebruikers

Onderstaand bedrijf is aangesloten bij de de denktank om het gedachtegoed te finetunen inzake het happieoffice. Wij hebben niet getekend of ontworpen voor dit project maar door input over de werkwijze alsook het eindresultaat wordt het concept steeds vaster omlijnd en verwachten we het niet al te lang na de bouwvak gezamenlijk in de markt te gaan zetten. Wil je meer hierover weten vraag dan onze online white paper aan, dan krijg je alvast een beeld hoe we dit gaan aanpakken. Onderstaand project biedt een mooi idee hoe we denken dat je met mensen samen tot een ontwerp moet komen….

belgen-stress-en-4-tips

geluk-het-nieuwe-businessmodel

het-nieuwe-werken-voorbij

lets-play-doe-je-mee

bouwen-met-je-klant

architectimage-largethumbnail (10)

Fotografie: Rene van der Hulst bron de architect

In het nieuwe hoofdkantoor van Woonbedrijf zijn vier voormalige locaties onder één dak gebracht. Het is volledig ingericht op flexwerken, niemand nog een eigen werkplek. Voor de inrichting inventariseerde Van Eijk en Van der Lubbe alle functies van het gebouw en de intensiteit van het gebruik. Op basis van grondtekeningen van architect Bert Spierings ontwierp het bureau een interieur dat op elke verdieping berekend is op alle denkbare activiteiten.

Om tegemoet te komen aan uiteenlopende wensen koos Van Eijk en Van der Lubbe voor zes thema’s die de identiteit van de organisatie uitdrukken: stadshistorie, hergebruik, materialisering, vrijheid, buitenruimte en traditie. Hedendaagse en historische afbeeldingen tonen de geschiedenis van de stadsdelen van Eindhoven. Verdeeld over het pand vind je subtiele verwijzingen naar voetbalclub PSV en een wandillustratie van Jan Rothuizen. Op de locatie was lange tijd het Eindhovens Dagblad gevestigd. Deze historie komt onder andere terug in de ontvangstbalie bekleed met fineer van oude kranten.

architectimage-extralargethumnail (45)

Materialisering

Woonbedrijf is een moderne organisatie met oog voor de toekomst. Duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid zijn tot uitdrukking gebracht in de inrichting. Zo zijn 280 stoelen opnieuw gestoffeerd en tal van meubels uit voormalige vestigingen en een telefooncel hergebruikt. In de materialisering komt dit tevens tot uitdrukking, er is veel gebruik gemaakt van oude deuren, kozijnen en gerecycled textiel.

architectidcdvemage-extralargethumnailarchitectimage-extralargethumnail (47)

Uit de regio

Voorbijgangers hebben door de 19 meter hoge vliesgevel zicht op het atrium. Loopbruggen verbinden de hierbinnen gestapelde kantoorruimten. Gebruikers en bezoekers vinden hun weg middels kleurcoderingen. De kleuren leiden naar de beste plek voor een creatieve brainstorm, persoonlijk overleg of geconcentreerd werk. Voor interieurobjecten, meubilair en decoratie is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van design van jonge ontwerpers uit de regio, zoals de Lamp & Socket van Lotte Douwens, Replex van Oormerk en Tentlamp van Lindeman & Scheublin.

 

 

 

 

 

 

Share This Post On

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: